Móda a parfémy domu Rochas mají odvážný styl a řemeslnou tradici. Nejsou jen chic. Jsou frenchic.
Příběh dámské róby
Mladý Marcel Rochas se snažil pro svou nádhernou snoubenku najít šaty, které by jí byly opravdu hodny. Protože však měli jen omezené prostředky, jako nejlepší nápad se zdálo stát se oděvním návrhářem. V roce 1925 založil vlastní módní dům v Paříži, kde mohl svobodně vyjádřit svůj odvážný styl. Bylo mu tenkrát pouhých 23 let.
Vždy miloval umělce, kteří předběhli svou dobu. Jeho domácnost byla místem setkávání lidí jako Salvador Dalí, Jean Cocteau, Man Ray nebo argentinská surrealistická malířka Leonor Fini. Jejich večírky byly těmi nejatraktivnějšími a nejvyhledávanějšími v Paříži.
Inspirace pro novou siluetu
Vášnivě miloval ženy. Oblékal je tak, jako ještě nikdo před ním. Jeho žena jej inspirovala k vytvoření zcela nové, extrémně ženské siluety, která je opravdu „frenchic“. Vosí pas stažený korzetem a dlouhé šaty se staly obdivovaným, nadčasovým stylem. Siluetu odhalovaly chantillské krajky.
V roce 1934 uvedl Rochas jedny ze svých nejznámějších šatů pod názvem „ptačí róba“. Na živůtku nesou bílou holubici. Ta se stala symbolem a od té doby se vzor ptáka, peří nebo křídel objevuje v kolekcích pravidelně.
Umění žít
Marcel Rochas žil svůj život naplno a s vášní. Nosil v sobě neohroženost mládí. Říkal: „Moje generace objevila současně slunce, rychlost a sporty, auta, letadla a fotoaparáty. To byly její bohové a zároveň tedy i moji.“
Motto: „Elegance, jednoduchost, mládí“
Smělá móda i parfémy každou sezónu překvapují, svádí a ohromují ženy. Módní kolekce zde tvořili i návrháři Peter O´Brien, Olivier Theyskens, Marco Zanini a od roku 2014 Alexandro Dell´Acqua. Značka Rochas je vždy nadčasová a stále současná.
Odvážné parfémy
Jeho třetí žena a múza, Helene Rochas, se stala dokonalou, zcestovalou celebritou. Měla styl sofistikované Pařížanky. Ráda sváděla a udivovala okolí. V roce 1944 začal Marcel ve spolupráci s Albertem Gossetem vyrábět parfémy. To pro Helene v roce 1948 vytvořil vůni „Eau de Roche“. Zemřel v roce 1955 a jeho žena jako návrhářka a generální ředitelka ve svých 30 letech převzala podnik a proměnila jej v milionový parfémový business. Pokračovala v jeho práci až do roku 1971. V roce 1970 vůni přejmenovala na Eau de Rochas a uvedla ji celosvětově. Oděvní tvorba byla obnovena v roce 1989 s nástupem Petera O´Briena.
"Žena by měla působit křehce, i když taková není.“
Helene Rochas
V roce 2015 oslavila 90. výročí značky firma Interparfums přehlídkou 40 modelů. Převzala dům Rochas a naznačuje tak svůj vstup na módní scénu spolu s přáním probudit spící Šípkovou Růženku a obnovit bývalou slávu pařížského luxusního domu.
Jako dlouholetý partner Interparfums uvádíme na český a slovenský trh novou vůni Mademoiselle Rochas. Verze Eau de Parfum přichází v únoru 2018 a toaletní voda v květnu téhož roku.Frenchic vůni Mademoiselle Rochas představuje v médiích mladá a jiskřivá švýcarská herečka Noémie Schmidt.
A to je jen začátek…
Reklamní spot k vůni Mademoiselle Rochas.
O tuto značku se stará: Ivona Hlôšková
Email: ivona.hloskova@aprodelta.cz
Ivon se pohybuje ve světě parfémů a kosmetiky řadu let. Oblíbila si parfémy, za kterými se skrývá zajímavý příběh. O svěřené značky se stará se vší láskou.