Karl Lagerfeld patří k nejuznávanějším módním návrhářům vůbec. Někým obdivovaná, pro jiné kontroverzní osobnost světa módy. Oficiálně se narodil v německém Hamburku 10.září 1933 (sám datum narození nikdy nepřiznal). Vouge o něm napsal: "Je jedinečným interpretem nálady okamžiku".
"Můj život je jako science-fiction"
Otec, uznávaný obchodník, který díky technologii kondenzovaného mléka, kterou jako první úspěšně představil v Německu, shromáždil slušné jmění. Starší sestra Martha "poloviční" sestra Thea, společně s matkou, špičkovou houslistkou, vytvořili Karlovi zdravý domov. Domov, kde u večerního stolu nechyběla religiózní filozofie.
Nelehké začátky
Touha po módě, byla již v malém Karlovi, když si vystřihoval postavy z módních časopisů. V pouhých 14 letech dochází k závěru, že jeho kariéra musí začít mimo Německo. S požehnáním rodičů odjíždí do Paříže. Dva roky posílá skici a vzorky látek do různých soutěží, až jednoho dne vítězí v kategorii plášťů. Setkává se s dalším výhercem a budoucím kamarádem Saint Laurentem.
Velmi krátce po té nastupuje na plný úvazek k Pierre Balmainovi, zpočátku jako junior asistent a následně jako učeň. Tři vyčerpávající roky tvrdě pracuje, až obdrží nabídku od konkurence, na pozici kreativního ředitele.
Vstup mezi elitu
Je to dobrá práce, která mu zajistí možnost navrhovat kolekce pro Chloe, Fendi a další. Je přijat do světa módního průmyslu, díky jeho novátorství a smyslu pro okamžik. Nápady pro své modely však rád hledal i na bleších trzích.
Jeho síla je ve výkonnosti a efektivitě. Je mužem, který publikuje mnoho knih, fotograf, jehož editoriály jsou součástí mnoha časopisů a mimo tento koncert dovedností je návrhářem pro Karl Lagerfeld, Tommy Hilfiger, Chanel a Fendi a dlší.
Život jde dál
V osmdesátých letech minulého století se stává hlavní hvězdou světa módy. Tisk ho přímo zbožňuje pro jeho měnící se vkus a společenský život. Často je vídán s jinými star tehdejší doby, mezi které patří i Andy Warhol, hlavní postava pop artu a Karlův velmi dobrý přítel.
Jeho reputace je jedinečná. Dokáže navrhovat pro jiné značky zcela odlišnou módu a to umí jen málokterý návrhář. Na počátku roku 1980 se mu podaří skutečně husarský kousek. Svou kolekcí navrátí Chanel, v té době téměř mrtvou značku, na výsluní.
V roce 1984 rozjíždí vlastní firmu, která má ve své vizi "intelektuální smyslnost". V průběhu let se značka profiluje jako vysoce kvalitní krejčovství s ručně šitými kousky v jasných barvách. V roce 2005 ji prodívá firmě Tommy Hilfiger.
Poslední roky svoji tvůrčí činnost uplatňuje na poli filmu, fotografie. V roce 2011 navrhuje brýle pro švédskou firmu Orrefors. Jeho diář je stále nabitý. Téhož roku stihne ještě navrhnout i kolekci pro Macy.
"Co se mi líbí nejvíc? Dělat to, co jsem ještě nedělal." Karl Lagerfed
Vůně od Karla Lagerfelda dělají život krásnějším
Karl nyní přišel s duem nových vůní - Eau de Parfum Karl Lagerfeld pro ženy a Eau de Toilette Karl Lagerfeld pro muže. Karl, který podle svých slov miluje vůně pro muže i pro ženy, parfémy vytvářel i v minulosti. Od roku 2014 je distributorem jeho vůní pro ČR a SR společnost Apro Delta, s.r.o.
Jak říká, „parfém je jako móda pro váš nos...” Obě nové vůně plně naplňují ducha Karla Lagerfelda a jsou esencí jeho moderního ducha a jeho představ o světě módy a designu. Karlovi se podařilo vytvořit styl, který je přístupný všem.
“Dnes není móda jen o oblečení. Je to celek. Nejsou jen doplňky nebo brýle, ale také vůně. Pro značku je důležité mít vlastní řadu parfémů, která ji ztělesňuje. Vůně je stejně důležitá část módy jako oblečení.”
Vůně i tvar flakónů ztělesňují vše, proč je Karl milován: použil na ně vysoce kvalitní a surové materiály a elegantní vzhled přitažlivý pro obě pohlaví. Využil moderní estetiku leštěného kovu a samozřejmě nezapomněl ani na typický akord černé a bílé barvy. Podařilo se mu naplnit myšlenky modernosti i sofistikované klasiky, které si do své tvorby promítl.
"Džíny, pěkná košile a sako, to je všechno, co potřebují kluk a dívka nebo muž a žena. Každý, opravdu. To je dnes základ."
V tomto duchu vytvořili mistři parfémáři Christine Nagel a Serge Majoullier elegantní květinovou kompozici Eau de Parfum Karl Lagerfeld pro ženy. Vůně si hraje s kontrasty: svěží limetka se pojí se sametovou broskví, aby se úvod se rozvinul do srdce z kytice růží, magnolie a frangipani. Vůně je zrcadlem módního stylu Karla Lagerfelda, který obklopuje smyslnost pižma, silných černých dřev a ambry.
Eau de Toilette Karl Lagerfeld vytvořil parfemář Jean-Christophe Hérault v duchu tradiční „lesní“ řady fougére aromatique. Nadčasová vůně v sobě ukrývá levanduli, tóny mandarinky vylepšené o svěžest rozkrojeného jablka a lístky fialky. Svůdnou a smyslnou vůni uzavírají dřevitě kořeněné tóny santalového dřeva a ambry.
"Dotek moderny v kombinaci s klasikou a výsledkem je dokonalý flakon.”
Záliba Karla Lagerfelda v přímých a ostrých linií, co jsou charakteristické pro jeho oblečení a umělecké doplňky, se odrazila i ve tvaru flakónku. Má čisté linky, masivní vzhled a je synonymem uměleckého díla. Čiré sklo u dámské parfémové vody a černé u pánské toaletní je doplněné monogramem Karl Lagerfeld, které je na přední straně vyvedené ve stříbrném písmu. Přísnou symetrii narušuje pouze zkosení v základu flakónku, uzávěr od těla odděluje velký kovový prsten připomínající slavný Legerfeldův šperk.
Karl je prostě vždy jedinečný v tom, jak svými díly umí potěšit všechny smysly.
emotiKarl: Karl Lagerfeld přepsal svůj módní svět pomocí smajlíků