: A Zone has already been added with ID 'TCWebPartHeader1'.

at System.Web.UI.WebControls.WebParts.WebPartManager.RegisterZone(WebZone zone) at System.Web.UI.WebControls.WebParts.WebZone.OnInit(EventArgs e) at System.Web.UI.WebControls.WebParts.WebPartZone.OnInit(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.InitRecursive(Control namingContainer) at System.Web.UI.Control.InitRecursive(Control namingContainer) at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at WebCtrlLib.TemplateCtrl.OnInit(EventArgs e)

logo Cartier

Parfémy slavného klenotnického domu Cartier odráží mistrovskou dokonalost, osobitost a modernost jeho šperků. Dvorní parfémářka domu přináší nové a nečekané smyslové zážitky. Její luxusní vůně zvou na daleké cesty a vypráví pohádkové příběhy.

ruce mistra při výrobě šperků Cartier v dílnách na Rue de la Paix v PařížiRuce mistra při výrobě šperků Cartier v dílnách na Rue de la Paix v Paříži

Klenotník králů, král klenotníků

Pohádkový příběh značky Cartier začal v roce 1847,…

Panter je ohromující, fascinující a inspirující zvíře. Je dokonalou ikonou Domu. Seznamte se s jeho fascinující historií.

…kdy jej založil Louis-François Cartier. Jako učeň převzal dílnu po svém mistru Picardovi na Rue Montorgueil 31 v Paříži. Vyráběl šperky, hodinky, ale i porcelán, bronzové busty, předměty ze stříbra, medailony apod. Díky svému talentu, originalitě a preciznosti si brzy získal obdiv pařížské smetánky a později šlechty a královských dvorů po celém světě. Stal se oficiálním dodavatelem nejvlivnějších dynastií. Princ z Walesu jej korunoval na „klenotníka králů, krále klenotníků“.

Louis Francois CartierZakladatel firmy Louis-Fançois Cartier.

V jeho stopách poté šli jeho vnukové Louis, Jacques a Pierre, kteří zdědili stejnou vášeň pro tvorbu luxusních šperků, spolehlivých hodinek a dalších předmětů. Byli první, kdo použili pro výrobu jemného garlandového stylu v období Belle Époque platinu. Založili další pobočky v Londýně a New Yorku. Jejich velká láska k řemeslu byla řízena stejně důslednou inovací jako dnes.

13 Rue de la Paix, Paris, CartierSídlo firmy na Rue de la Paix 13 skrývá také dílny na výrobu skvostů Cartier.

Inspirace z východu

V roce 1904 odcestovali Pierre a Louis do Ruska. Tato země je fascinovala a inspirovala mnoho výtvorů. Brzy si jejich skvosty oblíbila císařská rodina a ruská smetánka. Pro vévodkyni Marii Pavlovnu vytvořili v roce 1909 čelenku s diamanty a safíry. Maharadža z indické Patialy, Bhupinder Singh, pověřil Jacquesa Cartiera k tvorbě korunovačního klenotu se sedmým největším diamantem světa. Tak si firma udělala dobré vztahy také v Indii, kde otevřela další kancelář v roce 1911.

maharadža z Patialy s korunovačním náhrdelníkem od CartieraMaharadža z Patialy zakoupil diamant 7. největší diamant na světě s názvem De Beers. Byl nalezený v roce 1888 v Jižní Africe. Maharadža pověřil klenotníka tvorbou tohoto slavného korunovačního klenotu. Dnes se jeho cena v původní verzi odhaduje na 30 milionů dolarů. Šperk byl bohužel ztracen a po letech nalezen ve starožitnictví v Londýně, ovšem už bez velkých kamenů. Restaurování pomocí syntetických kamenů trvalo dva roky.

Jacques byl fascinován bohatstvím indické civilizace a klenotnickou kulturou. Rozmanitost tradičních indických drahých kamenů a figurální motivy vytvořili jedinečné splynutí východního a západního stylu. Začal experimentovat i s dosud nevídanými barevnými kombinacemi.

Královský náhrdelník HinduIndií inspirovaný náhrdelník Hindu vytvořen v roce 1936 pro módní ikonu a editorku amerického Harper´s Bazaaru Daisy Fellowesovou. Je okázale barevný a flexibilní. Je vyroben z rubínů, smaragdů, safírů a diamantů uchycených na platině. Tento styl se jmenuje Tutti Frutti.

Cartier byl svědkem mnoha románků aristokracie a celebrit. Tvořil pro vévodu a vévodkyni z Windsoru, pro Grace Kellyovou, které věnoval monacký princ Rainier III. prsten se smaragdem o hodnotě 10,47 karátů. Catherine Middletonová se vdávala v čelence vytvořené v roce 1968 pro budoucí královnu Elizabetu.

Divokost v srdci

Fascinující panter se stal nadčasovou ikonou domu. Tato divoká šelma prochází jeho tvorbou v nejrůznějších podobách. Je dravá, a přitom elegantní. Trojrozměrný panter na broži si objednala i vévodkyně z Windsoru v roce 1948. V následujícím roce si objednala další brož, tentokrát s platinovým panterem sedícím na safírovém kabošonu o více než 152 karátech. Kolekci završila náramkem ve tvaru pantera vyrobeným z onyxu.

Brož vévodkyně z WindsoruSlavná brož vévodkyně z Windsoru z roku 1949. Podobný panter korunoval i dámskou vůni Panthere z 80. let.

Panter se objevil poprvé na náramkových hodinkách z roku 1914, jejichž vykládání napodobovalo vzor panteří kůže. Od té doby jej najdete v kolekci Panthere v mnoha podobách. Poté rozkvetl v rukou návrhářky Jeanne Toussaintové, spolupracovnice Louise Cartiera, které posléze začali říkat La Panthere. Tato žena s kočičí elegancí ovlivnila dům svým svobodomyslným a avantgardním temperamentem.

Jeanne Toussaintovou zde nafotil Baron Adolphe de Meyer kolem roku 1920.

Parfémům se tedy téma pantera také nemohlo vyhnout a v roce 1986 vznikla první, velmi luxusní a magická dámská vůně Panthere. Na jejím základě se v roce 2014 uvedla nová, „kočičí“ květinová vůně pro nespoutanou ženu. Vůně na pomezí mezi ženskostí a živočišností. Tentokrát z dílny Mathilde Laurentové.

V dosud neprobádaném akordu kočičí květinové vůně překračuje Mathilde Laurentová běžné normy a konvence. Pracuje s  nespoutanou ženskostí. La Panthere vyjadřuje šelmu. Má vášnivou a asertivní povahu.

“ Každá žena má v sobě element šelmy a každá květina ukotvuje živočišné tóny… ”
Mathilde Laurent, parfémářka domu

Přesný jako švýcarské hodinky

Alfred Cartier a později i jeho syn Louis byli vždy fascinováni měřením času. Během více než 100 leté tradice výroby hodinek ve Švýcarsku se jim podařilo vytvořit dokonalý styl, co se týče designu a kvality. Za jejich ikonické strojky se považují náramkové hodinky Santos z roku 1904 pro aviatika a objevitele Alberto Santos-Dumonta a hodinky Tank z roku 1917.

hodinky Ballon BleuZlaté hodinky Ballon Bleu (Modrý balón) s drcenými diamanty, zdobené perleťovým dekorem orchidejí a safírovým kabošonem.

Hodinky z dílny mistrů Cartier jsou prostě jedinečné. Jsou výsledkem nekonečného hledání dokonalosti. Obrovská zručnost řemeslníků a znalost pohybových mechanismů zajišťují hodinovým strojkům výjimečnou preciznost. Spolehlivost každého nového modelu je testována téměř 150 testy. Samozřejmostí je neustálá inovace a zdokonalování. Hodinky jsou držitelem známky Poinçon de Geneve, která je ultimátním symbolem výjimečného mistrovství švýcarských hodinek.

Virtuozita neobyčejných kombinací

You MUST have it!

Na přelomu 70. a 80.let vytvořil Cartier novou koncepci  pod  názvem „Les Must de Cartier“, která se stala legendou. Výjimečně úspěšným příběhem výjimečné éry. Vznikla v době, kdy svět přetvářela planoucí mládež, která chtěla věřit ve štěstí a bezbřehou svobodu. Zahrnuje šperky, zapalovače, psací pera, šátky, brýle, parfémy a mnoho dalších doplňků.

zapalovač MustV srdci kolekce Must stojí zapalovač oválného tvaru od Roberta Hocqa.

Les Must se stal „must-have“ pro mnoho známých osobností i mimo královské rody.

„Nesdělují mi čas, nejdůležitější je, že jsou od Cartiera.“
Andy Warhol o svých hodinkách.

Ikonický parfém Must de Cartier pro ženy byl uveden v roce 1981 a byl vůbec první orientálně-zelenou dámskou vůní. Vyjadřovala vášeň pro extravaganci a úspěch. Pár let poté jej následovala i pánská verze. V roce 2015 spatří světlo světa inovovaná a moderní vůně Must Gold, kterou vytvořila parfémářka domu Mathilde Laurent. Přetvořila původní ingredience a dala jim mnohem zářivější tón.

vizuál Must de Cartier GoldModerní verze Must Gold z roku 2015 od Mathilde Laurentové je oproti původnímu parfému z 80. let více zářivá.

Famme fatale v haute parfumerie

Mathilde Laurentová se stala parfémářkou, aby povznášela vůně na nejvyšší možnou úroveň. Používá ty nejkvalitnější ingredience a staví vůni stejně, jako klenotnický mistr tvoří šperk. Vybere ten nejvzácnější diamant a jeho krásu vyzdvihne ingrediencemi, kterými ho obklopí.

Mathilde LaurentováDvorní parfémářka domu v sobě ukrývá stejnou vášeň pro výjimečné předměty jako všechny důležité osobnosti Maison Cartier. Její podpis má punc výstřednosti a jednoduchosti. Foto Rob Walbers.

Od roku 2005 je dvorním nosem pro Maison Cartier, což potvrzuje vysokou úroveň značky. Na celém světě si totiž jen 5 domů platí své vlastní nosy. Je to Chanel, Hermes, Guerlain, Patou a Cartier. Zajišťují si tak jedinečnost svých výtvorů. Vývoj jednoho parfémů trvá až dva roky, proto první vůni vydala v roce 2008 a byl jí pánský Roadster. Kromě běžně dostupných tvoří i parfémy na zakázku pro privilegovanou klientelu. Za vůni La Treizieme Heure (Třináctá hodina) z „high perfumery“ kolekce Les Heures de Parfum získala cenu za parfém a speciální cenu během French Fifi Awards.

Ukradený polibek

Uvedení vůně Baiser Volé (Ukradený polibek) v roce 2011 bylo opravdovým zážitkem.

představení Baiser Volé pro novinářeCartier prezentoval vůni v secesním sále posázeném jasně bílými papírovými orchidejemi, mezi kterými rozkvétaly lahvičky. Nádhernou atmosféru doplňoval svou hrou pianista. Na jeho křídle ležela ledabyle romantická papírová lilie.

Mathilde Laurentová je příjemná a velmi elegantní žena, opravdová profesionálka. O své vůni říká:“Baiser Volé není vůně, je to květina. Je to vlastně jen jedna květina a můžeme jí říkat „soliflore“ (parfémy, které nahrazují vůni jedné květiny). Chtěla jsem se zaměřit jen na jednu květinu. Vybrala jsem si lilii, protože je to oblíbená vůně mužů. Chtěla jsem muže přimět k tomu, aby kradli ženám polibky. Vůni jsem tvořila tak, aby byla opravdu přírodní, opravdová a osvěžující a aby vytvářela dojem, že si čicháte ke kytici. Je důležité vědět, že lilie v parfemářském průmyslu neexistuje. Máme esence růže, levandule, jasmínu a tuberózy, ale lilie neprodukuje esenci, nelze destilovat a její základní substance nelze extrahovat.“

Vznešená a záhadná lilie. Královská květina.

Předtím nebyla nikdy vytvořena vůně lilie jako takové. Se svěžestí zelených listů, smyslností pestíku a vášní okvětních lístků. Opojná lilie se smyslnou ženskostí.

vizuál Cartier Baiser Volé Pudrový svět, který se prolíná s ženskou smyslností. Můžeme číst ukradený polibek v jejich očích. Vášeň, láska, očekávání a vůně královské lilie… reklamní spot a vizuál jsou situovány do nádherných prostor neoklasicistního Grand Palais v Paříži.

Historie:

  • 1847 – založení společnosti Cartier Louisem-Françoisem Cartierem
  • 1853 – mladá otrokyně nachází diamant Hvězda jihu o 128 karátech a získává svobodu a celoživotní rentu
  • 1853 – rozšíření firmy o oddělení výroby hodinek
  • 1874 – firmu přebírá syn Alfred
  • 1898 – stěhování na legendární adresu Rue de la Paix v Paříži a vstup Alfredova syna Louise do firmy
  • 1904 – výroba prvních náramkových hodinek pro Alberta-Santose Dumonta 
  • 1909 – otevření butiku na New Bond Street v Londýně a v New Yorku
  • 1911 – otevření kanceláře v Indii
  • 1917 – výroba hodinek Tank na počest vítězství spojenců v 1. světové válce
  • 1920 – založení oddělení „S“ pro výrobu lahviček na parfémy a esence
  • 1924 – vytvořen prsten Trinity, ze kterého Jean Cocteau udělal symbol domu
  • 1933 – vytvoření prvních voděodolných hodinek na světě pro Pašu z Marakeše
  • 1968 – zahájení výroby zapalovačů
  • 1974 – zahájení výroby koženého zboží
  • 1976 – zahájení výroby luxusních psacích potřeb
  • 1981 – tvorba prvních parfémů Must de Cartier pro ženy a Santos de Cartier pro muže
  • 1983 – zahájení výroby brýlí
  • 1986 – uvedení dámské vůně Panthere
  • 1992 – uvedení pánské vůně Pasha de Cartier
  • 1995 – uvedení dámského parfému So Pretty
  • 1998 – uvedení parfému pro pravého kavalíra Déclaration
  • 2000 – uvedení verze Must de Cartier pro muže
  • 2001 – uvedení unisexové vodní vůně Eau de Cartier
  • 2004 – uvedení dámské gurmánské vůně s východní inspirací Le Baiser du Dragon (Polibek draka)
  • 2005 – zahájení distribuce parfémů v ČR a SR přes firmu Apro Delta, s.r.o.
  • 2006 – uvedení delikátní a gurmánské vůně Délices de Cartier
  • 2008 – uvedení vůně pro novodobého šviháka Roadster
  • 2011 – uvedení Cartier de Lune a výjimečné vůně lilie Baiser Volé
  • 2014 – uvedení dámské vůně La Panthere
  • 2015 – uvedení inovované ikonické vůně Must Gold
  • 2016 - uvedení pánské ikonické vůně L´Envol



Nevíte si rady s výběrem správného parfému?

Pomůžeme vám vybrat

Spustit průvodce
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.