Parfémy klenotnické značky Boucheron odráží skutečnou hodnotu drahých šperků. Jsou tajemné, svůdné a smyslné.
Legendární Boucheron tvoří již přes 150 let výjimečné klenoty, které naplňují srdce vzrušením. Frédéric Boucheron ji založil již roku 1858.
Frédéric Boucheron, zakladatel domu
V roce 1893 se jako první klenotník usadil na slavném náměstí "klenotníků" Place Vendôme v Paříži. Brzy poté otevřel butiky v Londýně a Moskvě a jeho proslulost rostla s každou další objednávkou. Frédéric byl především inovátorem stylu „art nouveau“. Zemřel nedlouho po obdržení vyznamenání na světové výstavě Expo Paris 1900, která oslavovala úspěchy 19. století. V jeho mistrovské práci poté pokračoval jeho syn Louis a dále Gérard a Alain Boucheronovi.
Uprostřed náměstí klenotníků Place Vendôme se tyčí Vendômský triumfální sloup císaře Napoleona I. s jeho sochou na vrcholu. Sídlí zde nejprestižnější značky jako Boucheron, Cartier, Tiffani, Van Cleef and Arpels, Christian Dior apod.
Smysl pro jedinečnost
Mistrovské kousky značky Boucheron si po celou svoji historii udržují jistou tajemnost a dráždivost. Jsou smělé a extravagantní, určené pro krásné, originální, svobodomyslné a někdy nebezpečné, ale přitom vždy elegantní, ženy. Vzdávají poctu ženskosti a modernosti. Tento koncept se prolíná celým jeho dílem. V Boucheronových dílnách přivedli k životu nesčetné množství extravagantních výtvorů, ať už šlo o 159karátový safír nebo neuvěřitelně barevné diamanty.
Náhrdelník z kolekce Bouquet d´Ailes (Okřídlená kytice) inspirovaný naturalistickým obdobím kolem roku 1900. Mistrovská koláž křídel motýlů a vážek a pavích per. Smaragdy, barvené safíry, drahé kameny a diamanty
„Smyslem našeho bytí je vytvářet emoce.“
Frédéric Boucheron
Vše kolem domu Boucheron vystihuje radost a štěstí. Celá jeho tvorba nese pozitivní energii, která oslavuje život.
Výjimečná klientela
Mezi jeho nejvýznamnějšími klienty najdete například maharadžu z Patialy, který neváhal do rukou Louise Boucherona svěřit sbírku drahých kamenů, aby je přeměnil na velkolepé kousky.
Maharadža z Patialy (1891 – 1938) byl významným zákazníkem značky Boucheron i Cartier. Vládl 38 let. Reprezentoval Indii v Lize národů a byl kancléřem indické Komory princů
O dva roky později mu íránský šáh svěřil poklad Perské říše. Objednávala si u něj i císařovna Eugenie, Romanovci, vévoda z Windsoru, ale také dámy z tak trochu „nebezpečné“ společnosti. Zatímco ostatní domy odmítly prodávat své výtvory francouzskému podsvětí a kurtizánám, Boucheron jim udělal brilantní nabídku. Tím, že věnoval tak málo pozornosti protokolu nebo sociálnímu postavení, ukázal téměř avantgardní toleranci ženám, které se tím osvobodily od konvencí. Tato otevřenost je stále součástí kodexu značky Boucheron.
Věčné a smyslné poklady
Zatímco ostatní klenotníci pracují s barvou, umělci v Boucheronově dílně nezapomínají na své malířské plátno – na pokožku. Každý šperk splyne s její jemností, září a texturou. Sleduje křivky těla a vlní se přirozeným pohybem. Zlato doslova ožívá a i ty nejsložitější konkurenční šperky před těmi Boucheronovými prchají.
Dům používá velmi odvážné techniky broušení, vkládání křišťálů, zlata a drahých kamenů. Důkazem toho jsou výtvory jako náhrdelník Question Mark prezentovaný na Mezinárodní výstavě v roce 1899.
Náhrdelník Question Mark (Point d’Interrogation) prezentovaný na výstavě v r.1899
Šperky s indickými vlivy, které preferoval Louis Boucheron. Dále například slavné hodinky Reflet z roku 1947
Slavné hodinky Reflet (1947)
Legendární prsten Quatre vytvořený v roce 2004. Ten odhaluje ikonické kódy značky a výjimečnost mistrovské práce prostřednictvím kombinace několika druhů zlata a textur.
Ikonický prsten Quatre ze čtyř různě zdobených kroužků a materiálů je dokonalou kombinací pro každého, každý moment a každý styl
Kultovní šperky přitáhly pozornost tísíců žen, včetně celebrit jako Joséphine Baker, Grace Kelly, Cameron Diaz, Julianne Moore, Gwen Stefani, Nicole Kidman, Salma Hayek, Jodie Foster, Anne Hathaway, Charlotte Rampling a Kristin Scott Thomas a mnoha dalších.
Legendární vůně
Boucheron vstoupil do říše parfémů v roce 1988.
„Bylo to nové putování po cestách snů a moderní smyslnosti. Nový jazyk pro vyjádření emocí.“
Alain Boucheron (Prezident domu 1980 - 2004)
Parfémy odráží skutečnou hodnotu drahých šperků a kamentů. Jsou symbolem ženskosti, poctou záhadnosti, svůdnosti a smyslnosti. Každá z vůní je ukryta v promyšlené lahvičce s uzávěrem ve tvaru kabošonu, která vzdává hold mistrovskému know-how.
V prosinci roku 2010 spojili své síly dva prestižní domy. Podepsáním exkluzivní licenční smlouvy s francouzskou firmou Interparfums vstoupil klenotník Boucheron do nové éry, která je příležitostí k obnově legendárních parfémů a tvorbě nových skvostů.
Boucheron „Ring“, první parfém domu z roku 1988 oslavoval 130 let značky. Byl inspirován magickým světem dílen na Place Vendôme, a proto se ukrývá v lahvičce tvaru prstenu. Patří do rodiny orientálních květinových vůní.
Boucheron Homme z roku 1989 je stejně bohatý a vzácný jako jeho dámský protějšek. Jde o velmi mužnou citrusovodřevitou vůni.
Mužná, orientálně kořeněná vůně Jaïpur Homme z roku 1998 je inspirovaná indickým městem Jaïpur. Je bohatá, mysteriózní a smyslná.
Jaïpur Bracelet pro ženy je podmanivá, květinově dřevitá vůně inspirovaná růžovým indickým městem. Vypráví příběh o falešně nevinné smyslnosti.
Place Vendôme z roku 2013 nese jméno pařížského náměstí klenotníků, kde Boucheron jako první otevřel svůj butik. Přichází z bílého světla za svítání, je krásná a nezávislá. Patří do rodiny orientálně květinová dřevitá.
Quatre pro ženy z roku 2015 je poctou moderní ikonické kolekci šperků ze čtyř různých materiálů a textur. Dámská vůně je ovocnokvětinová pro vyzývavou ženu. Quatre pro muže je dřevitá, asertivní a charismatická vůně pro elegantního gentlemana.
Vůně Quatre inspirované stejnojmenným prstenem (2015)
Historické momenty značky
- 1858 Fredéric Boucheron založil klenotnickou značku.
- 1893 otevřen první butik na náměstí klenotníků Place Vendôme v Paříži. Brzy poté otevírá prodejny v Londýně a Moskvě.
- 1902 po smrti Fredérica přebírá firmu jeho syn Louis.
- 1928 maharádža z Patialy si objednává legendární kolekci drahých kamenů.
- 1930 Iránský šáh žádá Boucherona o zhodnocení říšského pokladu a činí jej jeho oficiálním kurátorem a strážcem.
- 1946 tvorba slavných hodinek Reflet Watch.
- 1973 otevření butiku v Japonsku.
- 1988 uvedení první dámské vůně ve flakonu ve tvaru prstenu Boucheron „Ring“.
- 1989 uvedení první pánské vůně Boucheron.
- 1998 uvedení pánské vůně Jaïpur Homme.
- 2000 Boucheron kupuje Gucci Group.
- 2003 uvedení ikonické řady klenotů s názvem Quatre.
- 2005 otevření butiku v Šanghaji.
- 2010 podpis exkluzivní licenční smlouvy s francouzskou firmou Interparfums na výrobu luxusních parfémů.
- 2011 nové zastoupení značky pro Českou a Slovenskou republiku
- 2012 uvedení dámské vůně Jaïpur Bracelet
- 2013 uvedení dámské vůně Place Vendôme.
- 2015 uvedení dámské vůně Quatre.
Ve videu je záběr na víčko perlové krabičky zdobené modrým kabošonem, který se objevuje jak na hodinkách, tak i symbolicky na uzávěrech lahviček parfémů